Basic Phrases

  • Ja: Yes
  • Nej: No
  • Tack, Tackar: Thank you, Thanks
  • Varsågod, ingen ursak: Your welcome
  • Ursäkta: Excuse me
  • Hallå, Hej, Tjena: Hello
  • Kanske: Maybe
  • Hej då: Good bye
  • God morgon: Good morning
  • God dag: Good day
  • God kväll: Good evening
  • God natt, Natt natt: Good night
  • Välkommen: Welcome
  • Hur mår du?: How are you doing?
  • Jag mår jättebra!: I'm doing great!
  • Jag mår bra: I'm fine
  • Jag är glad: I 'm happy
  • Inte så bra: I'm not so well
  • Hur gammal är du?: How old are you?
  • Jag är ... år gammal: I am ... years old
  • Jag vet inte: I don't know
  • Jag gillar inte det: I don't like that
  • Jag är ledsen: I'm sorry
  • Låt oss gå: Let's go
  • Talar du...?: Do you speak ... ?
  • Jag talar... : I speak ...
  • Jag talar inte... : I don't speak ...
  • Jag förstår: I understand
  • Jag förstår inte: I don't understand
  • Förstår du mig?: Do you understand me?
  • Vi ses / Vi ses snart / Vi ses senare: See you / See you soon / See you later

No comments:

Post a Comment

Tack Tack !