räkning - math, count, bill

räkning, räkningen, räkningar
Barnen lär sig läsning och räkning. The children learn reading and math.
Jag har tappat räkningen. I have lost the count.
Jag vet inte hur mycket jag drack igår natt. Jag tappade räkningen vid otta. I do not know how much I drank last night. I have lost the count in the early morning.
Dagens femte, eller sjunde, jag tappade räkningen vid 4 snåret i natt. The fifth day or the seventh day, I have lost the count at around 4 o'clock at night.
Boxaren var nere för räkning. The boxer was out for the count.
Hovmästarn, kan vi få räkningen, tack! Waiter, can we have the bill, please!
Jag behövde använda mitt kreditkort för att betala räkningen på restaurangen. I needed to use my credit card to pay the bill in the restaurant.

No comments:

Post a Comment

Tack Tack !